Om klubben

Chalmers orienteringslöpare är enbart en träningsklubb, d.v.s. att du tävlar för din vanliga klubb, men tränar med oss. Förutom träningar så har vi en del festliga aktiviteter som är väldigt uppskattade av medlemmarna i klubben. Studerar du inte på Chalmers men vill bli medlem ändå? Det är inga problem, du är välkommen!

TRÄNINGSUPPLÄGG
Vi har ett fast program som vi följer hela läsåret. På sommaren har vi ingen träningsverksamhet p.g.a. att det inte är så många kvar i staden.

Måndag:
Styrka kl 17:30 i Kårhusets motionshall för det mesta, men även utomhus ibland. Olika upplägg från vecka till vecka med t.ex. cirkelstyrka och tabata, oftast med fokus på bålen. Klockan 18:30, efter styrkan, är det en timme innebandy för de som vill när vi är i motionshallen. Dusch och omklädning finns i Chalmers Kårhus.

Onsdag och/eller torsdag:

Orientering- eller löpträning, för det mesta lågintensivt men vissa veckor högintensivt (t.ex. keps-OL, stafett-träning eller KM). Vi samlas 17.30 och ofta i Chalmers kårhus eller Skatås. Löpdistanserna brukar löpas på stigar och vägar. Orienteringsträningarna är oftast på Änggårdsbergen eller Safjället när vi utgår från Chalmers. Vanligtvis kan man lämna väskor samt käka mat (som vi turas om att laga) i Vera Sandberg-salen efter träningen, som ligger två trappor upp i Chalmers kårhus. Maten är till självkostnadspris ca 25kr. Dusch och omklädning finns i Chalmers Kårhus.

Förutom dessa aktiviteter så arrangeras ett antal KM (Klubbmästerskap) varje år. Det arrangeras även en skidresa i början av varje år, ofta till Norge.

Inför varje vecka publiceras kommande veckas träningsplan i Chalmers OL:s Facebookgrupp, som hittas här. Inför varje månad publiceras kommande månads träningsplan i samma grupp.

ÖVRIGA AKTIVITETER
Vi tränar ju inte enbart utan det finns även plats för lite annat. Här kommer en liten överblick över de största aktiviteterna.

• SM-fest som ofta äger rum i september. Vi firar framgångarna på årets SM på ett stort kalas. Får absolut inte missas!!
  • Julfest i december. Ett supertrevligt event som lyser upp i vintermörkret!
  • ÖL-OL och efterföljande fest i slutet av vårterminen. Årets svåraste tävling att vinna?

MEDLEMSKAP

Du är intresserad av COL? CO(o)L(t)! För att få vara med så måste du vara medlem i föreningen.

Vad får du ut av ett medlemskap i Chalmers OL?

• Möjligheten att deltaga i föreningens verksamhet, dvs träningar och klubbmästerskap
  • Att vara med och tävla i klubbmästerskap, dvs deltaga och ha en chans att vinna
  • Rätt att deltaga i årsmötet och rösträtt på detta

Betalning av medlemsavgift

Medlemsavgiften är på 150 kr per årMedlemsavgiften betalas på hösten (kan göras senare) och gäller fram till nästkommande sommar.

När man betalar in medlemsavgiften så ska betalningen märkas med för- och efternamn samt “medlemskap”. Denna betalas in till BG 5534-0756.

Dessutom så ska du skicka ett mail till medlem@chalmersol.se där du anger din kårtillhörighet. Till ex. Chalmers Studentkår.

Första gången du blir medlem ska du dessutom ange:

• Personnummer
  • Mailadress

Personuppgifterna lagras i enlighet med GDPR, och genom att bli medlem så samtycker du till detta.

Fortfarande osäker? Du får alltid vara med och prova på 1-2 gånger innan du bestämmer dig! (Efter detta ser vi dock gärna att du betalar in medlemsavgiften.)

UPPLYSNINGAR
Gabriel Sturesson, ordförande, 0704233926, ordf@chalmersol.se